نور جهان – Light of God

عیسی نور واقعی جهان است و در تاریکی روشن تر می درخشد - این نور به معنای زندگی برای جهان است

زندگی در کلام خدا یافت می شود و نور زندگی انسان است. در تاریکی می درخشد و تاریکی نمی تواند نور را پنهان یا متوقف کند. همان کلمه در شکل انسان در عیسی ناصری زنده است ، که از طریق او جلال و زندگی خدا به همه انسان ها بر اساس انجیل یوحنا آشکار شده است.

شاگردانش فراخوانده شده اند تا در این دنیای تاریک به نور شهادت دهند. بسیاری از رقبا برای جلب توجه ما فریاد می زنند ، صداهایی که ادعا می کنند نور و شهر درخشان روی تپه است.

Photo by Philippe D. on Unsplash
[عکس فیلیپ دی. در Unsplash]

در حقیقت ، تاریکی در حال از بین رفتن است ، و نور واقعی در حال حاضر در عیسی می درخشد. اين بايد اينطوري باشه چون خدا نور است و در او هيچ تاريکي نيست
(1 یوحنا 1: 5, 2: 8).

ایدئولوژی های سیاسی ، فلسفه ها ، ادیان ، نظریه های اقتصادی و شخصیت های مسیانیک خود را به عنوان راهی تعریف می کنند ، بهترین امید بشریت برای صلح و زندگی ، که به نظر می رسد در برابر تاریکی که تهدید به غلبه بر بشریت است ، سنگر می زند. با این حال ، در بهترین حالت ، آنها تقلبی سایه ای از واقعیت خدا هستند. ادعای آنها زمانی آشکار می شود که نور واقعی خدا در پسرش به شدت بر روی زمین تابیده شود.

تمام ادعاهای دروغین شکست خورده اند ، و به گفته ی یوحنا رسول ، تنها یک منبع از نور واقعی وجود دارد که هر انسانی را که به جهان می آید روشن می کند ، و نور و زندگی خدا تنها در ظرف انتخاب شده ی او ، عیسی مسیح یافت می شود.

با جان باپتیست شروع شد ، مردی که از خدا در برابر نور فرستاده شده بود و شهادت داده بود تا مردم باور کنند. این نور در مرد ناصری کامل شد. همه مردانی که به او ایمان دارند ، جلال را به عنوان تنها متولد شده از پدر می بینند - پر از فضل و حقیقت.

شاگردان عیسی در جهان به چراغ های او تبدیل می شوند. آنها فراخوانده شده اند تا نور خود را در برابر مردان روشن کنند تا بتوانند پدر خود را در بهشت جلال دهند.  پر بودن نور و زندگی او در پسرش آشکار می شود ، و این نور در پیروانش منعکس می شود ، همانطور که آنها به عیسی شهادت می دهند و در قدم های او پیروی می کنند.
(یوحنا 1: 1-14).

 بنابراین ، عیسی نور جهان است ، و هیچ منبع دیگری از زندگی به جز او وجود ندارد. پیروانش وقتی اجازه می دهند نور او از میان آنها درخشان شود ، به آن شهر درخشان روی تپه تبدیل می شوند.

انجیل یوحنا با این اعلام شروع می شود که خدا همه چیز را از طریق کلام خود خلق کرده است. نور و زندگی فقط در این کلام الهی یافت می شود. خالق جهان به کلام خود در عیسی زندگی داد.

او نور جهان است زیرا او بیان کامل خدا است. به همین دلیل است که هر کسی که به او و کلمات او اعتقاد دارد دیگر در تاریکی نمی ماند. بنابراین ، ما از قدرت تاریکی نجات یافته ایم و به پادشاهی پسر محبوب او منتقل شده ایم.
(یوحنا 12: 44-50 ، کولسیان 1: 13).

یوحنا این حقیقت را در اولین نامه خود خلاصه کرد و هنگام انجام این کار از چندین اصطلاح و موضوع از مقدمه انجیل خود استفاده کرد:

آنچه از ابتدا بود ، آنچه شنیدیم ، آنچه با چشمان خود دیدیم ، آنچه دیدیم ، و دستان خود را در مورد کلام زندگی اداره کردیم. و زندگی آشکار شد ، و ما شاهد بودیم ، و شهادت دادیم ، و به شما زندگی ابدی را اعلام کردیم ، که با پدر بود ، و برای ما آشکار شد. آنچه دیدیم و شنیدیم به شما اعلام می کنیم که با ما همدردی کنید. در واقع ، رفاقت ما با پدر و با پسرش ، عیسی مسیح است.- (1 یوحنا 1: 1-3).

عیسی کلام زندگی است که به عنوان کلیسای او انجیل را به ملت ها اعلام می کند. چون اين کلمه زندگي از طريق اون وارد دنيا شده ، تاريکي داره از بين ميره ، و نور واقعي هم داره مي درخشه.

تاریکی نمی تواند نور را تصرف کند. هر جا که می درخشد عقب نشینی می کند. بنابراین ، اشکال و نهادهای این جهان در حال از بین رفتن هستند.
(1 یوحنا 1: 1-3, 2:8, 1 قرنتیان 7: 31).

در دنیایی بسیار تاریک ، عیسی نور درخشانی است که زندگی ، حقیقت ، نجات و امید خدا را به همه مردان و زنان تابانده است ، و هیچ چیز دیگری وجود ندارد. تنها در او ، کامل بودن لطف و حقیقت خدا برای همه مردم ارائه شده است.

او به شاگردانش اعلام کرد ، من راه و حقیقت و زندگی هستم. هيچکس به خدا نمياد مگر از طريق من و اوني که منو ديده پدر رو ديده هیچ راه دیگری برای شناخت یا دسترسی به خدا وجود ندارد. هر رقبایی که ادعا می کند نور است تا زمانی که برای همیشه از زمین ناپدید شود ، محو خواهد شد.


 

  

Comments

MOST POPULAR POSTS

Salvation for the Nations

His Name is Jesus